Resor Vår lugnande balsam
INNEHÅLLSFÖRTECKNING
Vad är viktigt när det gäller resebilder, och hur kan du sticka ut i mängden när det gäller vilka bilder du väljer?
Medan vi genomförde Getty Images VisualGPS‑research ville vi förstå de viktigaste faktorerna som får människor att välja ett reseföretag framför ett annat. I grund och botten vill folk se autentiska, realistiska bilder som visar prisvärda platser och aktiviteter som den genomsnittliga personen kan njuta av.
Resor är sammanflätade med välbefinnande. Särskilt i Asien och Stillahavsregionen där nio av tio reser som ett sätt att fly från rutinerna, och där 86 % anser att resor är en viktig del av deras egenvård och personliga utveckling.
Konsumenternas definition av välbefinnande utvidgas till att omfatta psykisk, fysisk och andlig hälsa – då dessa är bland deras fem viktigaste livsprioriteringarna.
Resor och välbefinnande har aldrig varit mer sammanflätade.
Vi vet också att hållbarhet är en pusselbit i Asien och Stillahavsområdet som inte bör förbises, då 83 % i regionen håller med om att klimatförändringarna har påverkat deras val av vilka destinationer de planerar att resa till, jämfört med 62 % globalt sett. Så, hur kan bilder tala till resor, välbefinnande och hållbarhet?
Jag är inte här för att prata om scenarierna inom själva bilderna, utan om stämningen, paletten och behandlingen av bilderna. Övermättade bilder hämtas för närvarande mest av reseföretag i Asien och Stillahavsområdet, men vi vet också att människor dras mer till autentiska och realistiska bilder.
För att bättre hålla kvar publiken på marken och lugna deras känslor, se till att du dras mot bilder som har varmare, jordnära toner.