Resor Vår lugnande balsam

INNEHÅLLSFÖRTECKNING

Vad är viktigt när det gäller resebilder, och hur kan du sticka ut i mängden när det gäller vilka bilder du väljer?
Medan vi genomförde Getty Images VisualGPS‑research ville vi förstå de viktigaste faktorerna som får människor att välja ett reseföretag framför ett annat. I grund och botten vill folk se autentiska, realistiska bilder som visar prisvärda platser och aktiviteter som den genomsnittliga personen kan njuta av.

Resor är sammanflätade med välbefinnande. Särskilt i Asien och Stillahavsregionen där nio av tio reser som ett sätt att fly från rutinerna, och där 86 % anser att resor är en viktig del av deras egenvård och personliga utveckling.
Konsumenternas definition av välbefinnande utvidgas till att omfatta psykisk, fysisk och andlig hälsa – då dessa är bland deras fem viktigaste livsprioriteringarna.
Resor och välbefinnande har aldrig varit mer sammanflätade.

Vi vet också att hållbarhet är en pusselbit i Asien och Stillahavsområdet som inte bör förbises, då 83 % i regionen håller med om att klimatförändringarna har påverkat deras val av vilka destinationer de planerar att resa till, jämfört med 62 % globalt sett. Så, hur kan bilder tala till resor, välbefinnande och hållbarhet?

Jag är inte här för att prata om scenarierna inom själva bilderna, utan om stämningen, paletten och behandlingen av bilderna. Övermättade bilder hämtas för närvarande mest av reseföretag i Asien och Stillahavsområdet, men vi vet också att människor dras mer till autentiska och realistiska bilder.

För att bättre hålla kvar publiken på marken och lugna deras känslor, se till att du dras mot bilder som har varmare, jordnära toner.

Fiona Quah
Manager, Curation and Promotion
Fiona är född och uppvuxen i Singapore och utmärker sig när det gäller att skapa berättelser oavsett vilket medium hon väljer – film, konst eller genom att välja ut det innehåll som du ser på Getty Images. Med sin bakgrund inom filmskapande är hon vår Curation Manager och arbetar inom vår interna kreativa avdelning, där hon är ansvarig för att skapa fängslande visuella berättelser som resonerar tvärs över olika publiker i asiatiska stillahavsregionen.

Relaterade artiklar

Innehåll i fokus
Skildra maskulinitet › Jul 11, 2025 I takt med att maskulinitet fortsätter att utvecklas bortom traditionella stereotyper som styrka och dominans, måste vi fortsätta att utmana visuella fördomar 2025. Att visa olika skildringar av maskulinitet är avgörande eftersom snäva eller stereotypa skildringar inte återspeglar hur män uppfattar sig själva. Mångfacetterade representationer främjar hälsosammare identiteter, relationer och samhällen.
Videoeffekt: Minimalism eller maximalism? › Jul 10, 2025 Oavsett om det är minimalismens lugna, enkla elegans eller maximalismens djärva, livliga energi, hur kan dessa olika visuella tillvägagångssätt förbättra ditt videoberättande på ett sätt som känns minnesvärt?
Innehåll i fokus
Generationer i arbete: Lantbruk i Colombia › Jul 9, 2025 En fotografering av Frazao Studio Latino som följer en familj som bor och arbetar på en gård i Antioquia, Colombia.