Disrupt Aging®-samlingen

Getty Images och AARP – landets största ideella och oberoende organisation som arbetar med att stärka amerikaner över femtio för att de ska kunna välja hur de vill leva medan de åldras – är stolta över att presentera en ny samling som ger en ny bild av vad det innebär att bli äldre. Trots att dagens äldre lever allt rikare liv så skildras åldrande ofta som en tid av isolering och beroende av andra personer, eller som en stillsam tillvaro utan vänskapsrelationer över generationsgränserna. Faktum är att 80 % av personerna över femtio säger att de utmålas som stereotyper i marknadsföring. Genom att lansera en samling med bilder som ger en sannare bild av åldrande vill Getty Images och AARP ändra på den här saken.

De över 1 400 bilderna i Disrupt Aging®-samlingen fångar vardagsögonblick som hjälper till att krossa stereotyper och bekämpa åldersdiskriminering. Hur ska du förändra bilden av åldrande? Licensiera bilderna till din nästa kampanj och titta in ofta eftersom samlingen bara fortsätter att växa.