Trendforskning

Inblickar, prognoser och trendanalyser som hjälper dig med så att dina projekt träffar rätt och kommer i tid.

För att kunna hålla koll på trender måste du kunna förutse dem. Det är därför vi varit pionjärer inom visuell trendforskning i nästan 15 år. Vårt interna kreativa researchteam arbetar över hela världen och analyserar bilder från alla olika medier. De observerar även sociala och beteendemässiga förändringar.

Den här analysen ligger inte enbart till grund för de bilder vi tar fram. Det präglar även de trendrapporter och branschrapporter vi skapar, vilket gör att vi kan identifiera trender som formar kommunikation över hela världen, förutsäga vad som kommer härnäst och ge förslag så att dina projekt träffar rätt i tid och med målgrupp.

Trendrapporter

I våra trendrapporter analyserar vi de senaste visuella trenderna. Vi redogör i detalj för förändringar i konsumentbeteenden och hur annonsörer skräddarsyr sina meddelanden och bilder för effektivare kommunikation med dem.

Teknik

Vi är teknikberoende. Dagarna används till att twittra och sms:a, och när natten kommer är vi upptagna med att tagga foton på Facebook och hämta on demand-avsnitt av våra favorit-tv-program.

Visa bilder i Teknik

Godhet

Det finns mycket att oroa sig för i världen idag, från oljeutsläpp i Mexikanska golfen till strider i Mellanöstern. Lyckligtvis fungerar oordning som katalysator för positiva förändringar.

Visa bilder i Godhet

Äkta kroppar

Från supermodeller till tv-kändisar – annonsörer börjar inse att kroppstyper som är äkta och går att relatera till är de som säljer. Gränserna för skönhet breddas och det tycks som om äkthet har kommit för att stanna.

Visa bilder i Äkta kroppar

Kvinnor i arbete

Från och med 2010 utgör kvinnor majoriteten av USA:s arbetskraft, och kvinnliga kvaliteter som samarbete, gruppinriktning och strävan efter konsensus blir drivkraft till större sociala förändringar.

Visa bilder i Kvinnor i arbete

Hem

Temat för den här rapporten är den förändrade symboliken för vårt boende. I osäkra tider går hemmet från att vara statussymbol till att bli en plats för trygghet och tillbakadragenhet.

Hämta Hem (1,27 MB)

AspEn: Aspirational Environmentalism – miljöarbete som ambition

Miljön står i fokus i rapporten AspEn. Här undersöks för- och nackdelarna med grön marknadsföring, exempelvis primära trender som nya myter, omsorg och visuella riktlinjer.

Hämta AspEn (35,3 MB)
Videoinspelningar
Våra originalinspelningar illustrerar några av de senaste trenderna och teknikerna i den kommersiella videoinspelningens värld, och ger samtidigt en titt bakom kulisserna på processen och personerna.

Backlot

I den här inspelningen återskapas inspelningsplatsen för en spelfilm, med bland annat de många yrkesroller och beslutsfattare som är inblandade i filmskapandet.

Visa film

Inspelning i Formel 1-stil

Genom att simulera tv-bevakningen av en Formel 1-tävling fångar den här inspelningen alla de visuella och konceptuella upplevelserna i ett verkligt lopp.

Visa film

Branschrapporter

Våra branschrapporter erbjuder djupgående inblickar i specifika branscher – från dagligvaror och konsumentvaror till teknik och telekom. Här redogör vi i detalj för aktuella affärstrender och hur bilder förändras för att passa till dem.

Dagligvarubranschen

10 enkla saker om det enkla

I den här rapporten tittar vi på hur den senaste ekonomiska krisen har lett till en återgång till anspråkslösare värderingar – vilket illustreras av trender som barndomsnostalgi, gör det själv-arbeten och ett stigande intresse för bilder från verkliga livet.

Besök vår mikrowebbplats för dagligvarubranschen där du kan läsa den fullständiga informationen och hämta rapporten.

Finansiella tjänster

The Curve – Financial edition

Hur lyckas finansiella varumärken anpassa sig till några av de tuffaste utmaningar de någonsin stått inför? Varför blir vissa kampanjer mer framgångsrika än andra? Vilken roll spelar visuella element? Och än viktigare: på vilket sätt gäller det här för ditt varumärke?
Läs det här numret nu. Kostnadsfritt.

Financial Foresight
I vår rapport Financial Foresight inriktar vi oss på huvudsakliga trender som den ökade användningen av bilder av verkliga människor och djur, samt sökandet efter trygghet, balans och äkthet.

Besök vår mikrowebbplats för finansiella tjänster där du kan läsa den fullständiga informationen och hämta våra rapporter.

Läkemedelsbranschen

Används endast enligt föreskrift

I den här rapporten tittar vi på hur trender som sociala media, samarbete mellan läkare och patient och en ökande gör det själv-attityd gentemot läkemedel ändrar förutsättningarna för bilder inom läkemedel och hälsovård.

Besök vår mikrowebbplats för läkemedelsbranschen där du kan läsa den fullständiga informationen och hämta rapporten.

Teknik och telekom

Den nya digitala hjälten

Rapporten om den nya digitala hjälten inriktar sig på nyckeltrender som säkerhet, hastighet och samhälle – och hur de formar det visuella språket för den här sektorn.

Besök vår mikrowebbplats för teknik och telekom där du kan läsa den fullständiga informationen och hämta rapporten.

The Curve – läs nu

The Curve – läs nu

Håll dig i framkanten. Läs allt om de senaste strategierna, insikterna och visuella trenderna för företag, kostnadsfritt, i vår nya onlinepublikation The Curve.

Läs. Relatera. Reagera.

Gå på djupet med vår blogg

Söker du efter inifrånperspektiv på allt från nyheter, sport och underhållning till musik och kreativt arbete? Ta en titt på vår blogg.